Uudiste ajalugu

Ühiskasutuses olevate sõidukite broneerimismooduli kasutamine.

 

Autode ühikasutus on tähelepanuväärne võimalus ettevõtte masinapargi optimeerimisel. Pole vahet, kas masinapargi suuruseks on 10 või 100 ühikut, efekt on garanteeritud.

Gotlandi regiooni üks eesmärke on muuta piirkond ökoloogiliselt jätkusuutlikuks. Selle raames kuulutati välja riigihange omavalitsusele kuuluva 300 transpordiühiku kaugjälgimiseks ja sõidukipargiga seotud kulutuste optimeerimiseks.

Metroteci poolt võidetud pakkumine, mille tulipunktiks on sõidukite ühiskasutus, võimaldab broneerimisperioodil juhtida auto kesklukku ja valvesignalisatsiooni mobiililt. Nutikas lisavõimalus välistab sekeldused võtmete üleandmisel ja hoiab märkamatult kogu protsessi sünkroniseeritult kontrolli all.

Kasutades nutifoni või arvutit saab kasutaja  reserveerida endale sõiduki eelseisvaks perioodiks. Broneerimissüsteemi aruanne annab hea ülevaate ühisressursi kasutusest üleüldse.

30. maist kuni 5. juunini 2016. a. toimuvad Saaremaal Eesti Tiibvarjuspordi Liidu poolt korraldatavad lennuvõistlused, ametliku nimetusega Esimesed FAI Maailma Motovarju Enduro Karikavõistlused. Sama formaadi raames viiakse võistlus juba kolmandat korda läbi ka Põhjamaade Nordic sarjas. Tegemist on kestvuslennuga, kus iga piloot lendab päevas kuni 5 tundi ja täidab erinevaid ülesandeid, nagu orienteerumine ja maandumine erinevates tingimustes. Selleks et tõsta lendurite turvalisust on enamus võistlejaid varustatud Metroteci P-träkkeritega. Lenduril on õnnetuse korral kasutada ka SOS-nupp, mis edastab ta koordinaadid ning aitab abistajatel kiiresti kohale jõuda. Kuna võistlus on atraktiivne, siis Metroteci poolt välja töötatud kaasaegne lahendus ning vastavad seadmed abistavad ülevaate saamisel võistluste käigust pealtvaatajaid kohapeal ja kaugemal maailmas.

Start on antud 4x4 Reiside järjekordsele polaarsõidule. Sihtkohaks on Kara meres asetsev Dicksoni saar, kuhu teadaolevalt ükski ratasauto omal jõul senini veel jõudnud pole. Trass saab kulgema Jenissei jõe jääl ning paikades kus nii suvel kui ka talvel puuduvad igasugused teed. Veebruarikuu keskmine temperatuur Dicksonil on -30 kraadi. Reisiblogi: 4x4reisid.blogspot.com ja fb.com/4x4reisid. Reisiseltskonna paiknemist vaata kaardilt www.metrotec.ee/4x4

Läbi aegade on Metrotec oma veebikeskkonnas kajastanud erinevate seiklejate liikumisi. Olgu see siis Tartu Maraton, üle Soome lahe ujumine, maasturite retk Mongooliasse või Amphibeari reis ümber maailma.

Sedapuhku on fookuses 4x4 reisigrupi ekspeditsioon Kesk-Aasiasse. Teele jäävad "Põrgu Värava" nime all tuntud hiiglaslik gaasikraater Karakumi kõrbes, maa-alune järv Kow-Ata, lõigukesed kuulsast Siiditeest, Afganistani piiri mööda looklev Pamiiri "kiirtee", hulganisti imelist loodust, erinevat kultuuri, unustuste hõlma vajunud külad ja turud. Pamiiri maantee on maailmas kõrguselt teine ja tõuseb kuni 4655 meetrini merepinnast. Tehnika pannakse proovile oludes, kus loota saab vaid iseendale ja heale õnnele.

Reisiseltskonna paiknemine ja teekond on jälgitav lingilt metrotec.ee/4x4
Uudiseid ja pilte sirvi Facebookis aadressil facebook.com/4x4reisid

Erinevatel eesmärkidel on amfiibautosid ehitatud läbi aegade. Kui palju on aga selliseid insenere, kes konstrueerivad maismaasõiduki samaaegselt ka ookeanisõidukiks? Üks on kindlasti - Mait Nilson. Klõpsa lingil www.amphibear.ee ja loe, kuidas see on teoks saanud. Aastatepikkust tööd kroonib unistuste grande finale - 2.novembril alustab Mait oma autol ümbermaailmareisi. Esimene tõsisem veetõke on Gibraltari väin. Kliki lingil www.metrotec.ee/amphibear ja jälgi Amphibear'i tema 9 kuulisel teekonnal.

Veebiteenuse mobiilne versioon mobile.metrotec.ee teeb masinate paiknemise nähtavaks sinu nutitelefonis või tahvelarvutil. Ava oma mobiilses seadmes veebilehitseja, säti aadressiks mobile.metrotec.ee ning sa näed oma masinate asukohti, saad pidada autojuhtidega infovahetust, tekitada uusi sihtkohi ning saata neid navidele.

Vajadusel ava siit juhend.



Ja jälle on käes Tartu Maratoni aeg. Ja endiselt on osavõtjate tervislikku turvalisust rajal tagamas Tartu Kiirabi brigaadid - nii suuskadel kui ratastel. Ja otseloomulikult on nende paiknemine ning tegevus nähtav dispetšerile ning väärtuslik ressurss seeläbi operatiivselt rakendatav potentsiaalse abivajaja huvides. Ja seda hinnalisem karmides ilmastikuoludes. Ja seire tehniline lahendus nii riist- kui tarkvaraline on 100% Eestimaine ning parem kui kunagi varem.

Näitliku agitatsiooni eesmärgil on Metrotec OÜ varustanud seadmetega ka grupi maratoonareid ning loonud veebikeskkonna võistlejate liikumise jälgimiseks.

Klõpsa lingil www.metrotec.ee/tartumaraton2011 ja vaata kuidas kulgevad rajal erineva ettevalmistustasemega suusaharrastajad ning jälgi taustal kiirabide tegutsemist.

Ja vaata juurde F-Track FM toodet tutvustavat videot, mis „toob autojuhi kontorisse“. Kaugjuhitav navigatsiooniterminal kabiinis loob kahepoolse kaarditoega andmeside autojuhi ja kontori vahel.

Kontoris kaardile märgitud sihtkoht kantakse hiireklikiga autojuhi naviseadme ekraanile. Maksimaalne mõistetavus minimaalse infohulga kaudu!

Juht võtab töö vastu ja navigaator juhatab ta kohale. Lisaks masinate asukohtadele ja hõivatusele on kontorile näha ka sihtkohainfo ja ülesande täitmiseks kuluv aeg.

Teekond sihtkohta on jälgitav reaalajas. Täpsed suunised säästavad nii aega kui kütust. Kaardile visualiseeritud töökäsk kombineerituna navigaatori liiklussuunistega teeb autojuhi töö lihtsaks ja stressivabaks.

Lisaks automatiseeritud teadetele võimaldab navigatsiooniterminal juhile ja kontorile kahepoolset infovahetust. Lihtsa ja kiire andmeside tulemusena suureneb operatiivsus reageerimisel sündmustele - ootamatust tellimusest purunenud rehvini.

Lae alla F-Track FM tootetutvustus siit.

Uus toode F-Track FM „toob autojuhi kontorisse“. Kaugjuhitav navigatsiooniterminal kabiinis loob kahepoolse kaarditoega andmeside autojuhi ja kontori vahel.

Kontoris kaardile märgitud sihtkoht kantakse hiireklikiga autojuhi naviseadme ekraanile. Maksimaalne mõistetavus minimaalse infohulga kaudu!

Juht võtab töö vastu ja navigaator juhatab ta kohale. Lisaks masinate asukohtadele ja hõivatusele on kontorile näha ka sihtkohainfo ja ülesande täitmiseks kuluv aeg.

Teekond sihtkohta on jälgitav reaalajas. Täpsed suunised säästavad nii aega kui kütust. Kaardile visualiseeritud töökäsk kombineerituna navigaatori liiklussuunistega teeb autojuhi töö lihtsaks ja stressivabaks.

Lisaks automatiseeritud teadetele võimaldab navigatsiooniterminal juhile ja kontorile kahepoolset infovahetust. Lihtsa ja kiire andmeside tulemusena suureneb operatiivsus reageerimisel sündmustele - ootamatust tellimusest purunenud rehvini.

Lae alla F-Track FM tootetutvustus siit.

Alates 2007.a. on SA Tartu Kiirabi ja mitmete teiste erakorralise meditsiiniabi teenistuste brigaadid olnud Häirekeskuse dispetseritele kaardil nähtavad. Reaalajas uuenev ülevaade kiirabide paiknemisest ja hõivatusest on olnud hindamatuks abiks piiratud ressursside järjest efektiivsemal kasutamisel.

Tänaseks on interaktiivne kaart jõudnud reanimobiili juhikabiini. Metrotec OÜ uus tehniline lahendus F-Track FM võimaldab dispetseril abivajaja asukoha lihtsa hiireklikiga edastada elektroonilisele kaardile kiirabiautos.

F-Track FM kaotab vahemaa autojuhi ja kontori vahelt ning muudab masinapargi kaughalduse veelgi lihtsamaks ja mugavamaks.

Esmakordselt leiab see kasutamist Tartu maratonil, kus teenindav meditsiinipersonal on viidud suuskadele ja potentsiaalse abivajaja asukohal puudub aadress. Kõnest hädaabinumbrile piisab patsiendi asukoha määramiseks. Liigutus hiirega edastab tuvastatud asukoha lähimale vabale brigaadile. Abitelefon on endiselt 112!

Kuivõrd reklaamiprospekte ja promoartikleid nii kui nii eriti ei loeta, on kõik vahendid suunatud näitlikule agitatsioonile. Sel eesmärgil on Metrotec OÜ varustanud seadmetega grupi Tartu maratonil osalejaid ning loonud veebikeskkonna võistlejate liikumise jälgimiseks.

Klõpsa lingil www.metrotec.ee/tartumaraton2011 ja vaata, kuidas kulgevad rajal erineva ettevalmistustasemega suusaharrastajad.

Lae alla F-Track FM tootetutvustus siit.

Just neid eesmärke teenivad F-Track toote tänased uuendused.

Masinad on nähtaval kõikjal ja alati. Optimeeritud GPRS andmeedastus võimaldab mõnesajakroonise fikseeritud sidekulu juures kajastada veokite paiknemist reaalajas kus iganes masinad ka ei asetseks – Euroliidus või väljaspool selle piire.

Seadme tarkvara arvestab liikumisel suunamuutust. See tagab oluliselt täpsema vastavuse tegelikkuses läbitud trajektoorile ning odomeetriga võrreldes märgatavalt väiksema vea.

Uuendatud veebiliides avab kasutajale hulga kasulikke lisavõimalusi läbitud teekondade vaatlemise juures.

Endine veebiliides on juurdepääsetav aadressilt www.metrotec.ee/2008



Möödunud aastal 57 kilomeetrit Võrtsjärvest Tartu kaarsillani ujunud asjaarmastajad võtsid vastu uue väljakutse ja ujuvad esimeste inimestena üle Soome lahe (artikli täistekst „Postimees” 20.05.2008).

Kuueliikmeline grupp (Priit Vehm, Bruno Nopponen, Henri Kaarma, Toomas Haggi, Andrus Jaamul ja Kinne Tõnnison) stardib Soomest Porkkala neemelt 25.07 kell 5:00. Ujujad loodavad 55 kilomeetrise vahemaa läbida 15-20 tunniga ning jõuda päeva lõpuks sihtkohta Suurupisse. Toomas Haggi’t saatev kaater on varustatud GPS/GPRS kaugjälgimisseadmega.

Jälgi Toomast saatva kaatri liikumist metroteci vahendusel - klõpsa siia

Alternatiivne võimalus jälgida maps.google kaudu, mida vahendab avaveeujumine.blogspot.com.

Arvestades olemasolevate klientide soovide ja vajadustega, oleme välja töötanud F-Track veebirakenduse uue versiooni. Kaasajastatud programm annab parema ülevate masinapargi paiknemisest ja võimaldab kiirelt ning käepäraselt kontrollida läbitud teekondi. Sõltuvalt teenuse tüübist (EKS) või sideoperaatorist (EMT, Elisa, LMT, Megafon) valige sisselogimisel teenuse rippmenüüst sobiv. Programmi kasutusjuhendi leiate seejärel jaotisest „Haldus -> Kasutusjuhendid”.

Veebirakenduse vanad versioonid on juurdepääsetavad aadressidelt http://www.metrotec.ee/OLD, http://www.metrotec.ee/RLE, http://www.metrotec.ee/EKS, http://www.metrotec.ee/MEGAFON



F-Track veebirakenduse "kiirabi versioon" on valminud koostöös Tartu Kiirabiga.

Programmi elluviimise esimeses etapis on paigaldatud Tartu Kiirabi kõigile reanimobiilidele statsionaarsed positsioneerimisseadmed, mis võimaldavad internetipõhiselt jälgida reaalajas kiirabibrigaadide paiknemist ja tööseisundit ning efektiivselt juhtida brigaadide kättesaadavust. "Kiirabi veebirakendus" on mõeldud kasutamiseks eeskätt operatiivtöö korraldajatele - dispetserteenistusele ja häirekeskusele. Lisafunktsioonid pakuvad mitmekülgseid võimalusi väljakutsete täitmise hilisemaks analüüsiks ja sõidukulutuste ohjamiseks.

Maailma juhtiva krediidiinformatsiooni kontserni Experian tütarettevõte Krediidiinfo AS on väljastanud Metrotec OÜ-le Eduka Eesti Ettevõtte tunnistuse.

Tegemist on ettevõttele antav hinnanguga, mis määratakse majandus-, finants- ja maksekommete koondhindena. 2006.a. majandusandmete põhjal on Metrotec OÜ krediidireiting hinnatud suurepäraseks (AAA). AAA-klassi kuulub 3.4% Eesti ettevõtetest.



30.08.2007. Cargomonitor süstematiseerib kauba liikumise

Elektrooniline veoseregister on F-Track süsteemi uus lisavõimalus.

Cargomonitoris registreeritakse veoprotsess tellimusest transpordiarve väljastamiseni. Programm süstematiseerib tellimuste täitmise käigu, võimaldab hinnata selle korraldamise tõhusust, planeerida veoressurssi ning analüüsida selle rakendatust. Cargomonitor vähendab paberitööd, on väärt tööriistaks logistikule ning pakub mitmekülgseid statistikavõimalusi juhtkonnale.

Rakendus on välja töötatud koostöös Hert Transport AS-ga.



09.07.2007. F-Track järelmaksuga

AS Hansa Liising Eesti ja Metrotec OÜ sõlmisid koostöölepingu võimaldamaks klientidele F-Track seadmete pangapoolset rahastamist. Seadme Väikeliising on finantseerimistoode, millega saab soetada alates 15000 krooni maksvaid masinaid ja seadmeid. Liisingu tähtaeg 6-36 kuud ning fikseeritud intress 14%.



25.04.2006. Müügikanal Lätis

SIA TFC ja Metrotec OÜ leppisid kokku F-Track toodete edasimüügis Läti Vabariigis.

Koostöölepingu kohaselt on TFC F-Track ametlik esindaja meie lõunanaabrite juures. SIA TFC põhitegevuseks on kujunenud haagiste müük ja hooldus. Kasumlik kõrvalharu on autoteenindus, mis spetsialiseerunud hüdraulika ja elektriga seonduvatele töödele. TFC on Stalker radarisüsteemide volitatud esindaja Lätis. TFC üheks suurkliendiks on näiteks Läti Politsei.



30.08.2006. Venemaa pakub võimalusi

Moskva transpordifirma Autologistics OOO otsustab suurendada oma masinaparki 200 veoki võrra ning on seeläbi 300 treileriga kujunemas Venemaa üheks suurimaks autotranspordi ettevõtteks. Eestis tegutseva partnerfirma Autologistika OÜ vahendusel sõlmiti kokkulepe täiendava 200 GSM/GPS kontrollerikomplekti Voyager-2005 paigalduseks treileritele.



10.01.2006. Ehitusmasina salasilm

Uus toode F-Track-EKS fikseerib täpselt tankimised ja kütusekulu, registreerib mototunnid ning näitab masinale kehtestatud kütusenormi tõepärasust.

Toode on mõeldud ekskavaatoreid, buldooserid ja muud analoogset tehnikat omavale ettevõttele või kohalikku transporditeenust osutavale firmale. F-Track-EKS süsteemi rakendamine kehtestab kontrolli kütusekulu üle ja võimaldab jälgida töö- ning puhkeperioodide paikapidavust. Pidev teave masinate asukohast ja hõivatusest optimeerib ajakulu. Masinad võivad asetseda kus tahes, kuid väärtuslik info on alati vaid internetiühenduse kaugusel.



30.09.2005. Operatiivteenistuse abimees

Eesmärgiga tõhustada operatiivtööd otsustas turvafirma Securitas Eesti AS varustada oma patrullekipaazhid F-Track süsteemidega.

Securitase eestvedamisel on valminud spetsiaalne monitooringurakendus, mis hõlmab samaaegselt kogu masinaparki ning võimaldab väga kiirelt saada täielik ülevaade masinatega toimuvast. Keskuse suure ekraani kaardile on projitseeritud ekipaazhide liikumine. Vahelduv värvilegend ekipaa~e kujutavatel punktidel annab teavet nende tööstaatuse muutumisest. Dispetsherid näevad patrullide tegutsemist ning teevad hetkesituatsioonist lähtudes täpsemaid otsuseid valveressursside suunamise ja ümberpaigutamiste osas. Seeläbi võidetakse väärtuslikke minuteid ning muudetakse ühtlasi meie igapäevaelu turvalisemaks.



19.11.2004. AS Eesti Raudtee eritellimusel valmis kütusemõõtmise ja asukohaseire süsteem F-Track-EVR

Rakendamise eesmärgiks on vedurikütuse otstarbekohase kulutamise tagamine ning ülekulude tuvastamine.

Eesti Raudtee vedurid varustati seadmetega, mis registreerivad veduri asukoha, liikumiskiiruse, kütusehulga ja mootori töökoormuse. Ülekulu tuvastamisel väljastab vedurikontroller alarmi. Süsteem tuvastab teelõigud, mil kütusekulu kindla ajavahemiku vältel osutub maksimaalsest keskmisest suuremaks. Reaalajas GPRS sidel toimuv andmetransport võimaldab toimetada kuluanalüüsi vahetult peale alarmi laekumist. Teades igal ajamomendil mootori töökoormust, on lihtne esitada veduri normatiivset kütusekulu. Tegeliku ja normatiivse kulu kõrvutamisel on väga täpselt määratavad ülekulude suurused, sündmuste toimumiste ajamomendid ning teelõigud.



05.07.2004 Pidev infovoog mõistliku hinnaga.

Kui tänaseni toimus masina asukoha määramine kahe lühisõnumi vahetamisel, siis nüüdsest tagab masinasse paigaldatud kontroller pideva infovoo vaid saja krooni eest kuus.

Moodsad GPRS modemid sisaldavad TCP/IP tarkvarakihti, mis võimaldab modemit internetiühenduste loomise eemärgil tarkvaraliselt lihtsalt juhtida. GSM/GPS kontrolleri Voyager-2005 uus GPRS-versioon edastab perioodiliselt asukohainfot kindlale IP aadressile. Tarkvarakendus esitab masinat kaardil reaalajas liikuva punktina. Moodsad kontrollerid on eriti sobivad transpordifirmadele või operatiivteenistustele, kes oma igapäevatöö efektiivsemaks korraldamiseks vajavad masinapargi pidevat monitooringut.



25.09.2003. Uus GSM/GPS kontroller Voyager2004 - väliselt minimalistlik ning kaunis, sisemiselt kaasaegne ja võimas.

Voyager2004 - see on GSM/GPS kontrolleri uus arengutasand, milles täiustatud funktsionaalsus pakub tarbijale laiemaid võimalusi ning suuremat täpsust ja töökindlust.

Riistvaralisteks uuendusteks on võimsam protsessor, USB port, reaalaja kell ning reservtoiteallikana liitiumaku kasutamine. Oluliseks modifikatsiooniks on eelkäijast väiksemad mõõtmed, mis võimaldavad seadet veelgi paremini sobitada ruumikriitilises paigaldussituatsioonis. Sisseehitatud termomeeter võimaldab vajaduse korral saada teavet keskkonna temperatuuri kohta.

Kontrolleril Voyager2004 on 7 binaarset sisendit, 4 väljundit, puutepaneeli sisend, 2-wire-bus kütuseandurite ja/või digitaalsete termomeetrite ühendamiseks, interkom ühendusliides, USB port. Kontrollerit saab sättida salvestama läbitud teekonda ning paagis olevat kütusehulka (enam kui 20 000 punkti). Kontrollerit võib kasutada GPS/GSM alarmseadmena. Kontrolleri juhtimine toimub lühisõnumitega, numbrinäiduga või GSM andmesidel. Seadistamine ning kontrolleri diagnostika toimub kas USB pordi kaudu või GSM andmeside vahendusel. Väike voolutarve võimaldab seadme autonoomset toimimist reservtoitel peaaegu terve ööpäeva vältel.

Võimaldades teekonna- ja kütuseinfo salvestamist on Voyager2004 projekteeritud eeskätt transpordifirmade tarbeks. Laiaskaalaline funktsionaalsus (kaugjuhtimine, temperatuuride mõõtmine, turvafunktsioon, interkom, kombineeritud juhtimisvõimalused) on soodsateks eeltingimusteks kontrolleri rakendamiseks erinevates telemaatika valdkondades.



19.09.2003. Koostöö AS-ga Siemens on saanud sisse täishoo.

Koostööle AS-ga Siemens seati lepingu kujul nurgakivi 27.05.2003. Ühistööna on valminud ärimudel, mis võimaldab transpordifirmal säästa aega ja raha. Uudse lahendusena pakume auskoha- ja kütuseseiresüsteemi F-Track. Tänaseks on koostöö raames nimetatud lahendusega liitunud juba 6 ettevõtet.

Vt. lisa http://www.siemens.ee



10.04.2003 Voyager-2003-HT kaitseb muusikariistu.

Oreliehitusfirma Orgelbau Martin ter Haseborg tellimusel valmis spetsiaalanduriga (õhuniiskus ja temperatuur) varustatud Voyager-2003-HT, mis on leidnud alarmseadmena rakendamist orelites, kus ebapiisav või liigne õhuniiskus võib kahjustada muusikariista vilesid.



10.01.2003 Ülitäpne diiselkütuse nivooandur tuvastab tankimisi mõneliitrise veaga.

Füüsiliselt kujutab andur endast metallvarrast, mis kütusepaaki paigaldatuna mõõdab hetke kütusenivood. Tööpõhimõttelt on tegemist mahtuvusanduriga, mille mahtuvus muutub proportsionaalselt kütusenivoo kõrgusega. Anduri elektroonikaosa teisendab mahtuvuse ümber liitriteks ning võimaldab seda lugeda 2-wire liidesel. Anduri elektroonikaosas asetseva protsessori ülesandeks on mõõtetulemuse keskmistamine, mille tulemusena silutakse täielikult kütuse loksumisest tulenev väärinformatsioon.

Andur on projekteeritud GSM/GPS kontrolleri Voyager-2003 lisaseadmena pidades silmas transpordifirmade vajadusi tankimiste kontrollimiseks ning kütusekulu ohjamiseks. Andur sobib kasutamiseks suvalise suuruse ja kujuga kütusepaakides, kuid liitrilise vastavuse saamiseks on nõutav paigaldusjärgne kalibreerimine.



15.12.2002

GSM/GPS kontroller Voyager-2003 püüab pilku alumiiniumprofiilist korpusega.

GSM/GPS kontroller Voyager-2003 on oma eelkäija Voyager-2001 veelgi kangem ametivend. Pilkupüüdev välisdisain, vähendatud voolutarve, suurem funktsionaalsus ja täiustatud programmvara on võtmesõnad, mille poolest Voyager-2003 oma vanemast vennast erineb.

Voyager-2003 on ettenähtud kasutamiseks erinevates telemaatika valdkondades. Näiteks liikuvatel objektidel teekonna- ja kütuseinfo salvestamiseks ja edastamiseks, erinevate kaugjuhtimisfunktsioonide teostamiseks või erinevate seadmete kaugdiagnostikaks ja -monitooringuks.

Miniatuurne disain (63x30x145mm) võimaldab seadet paigaldada ruumikriitilisse keskkonda . Molex-24 otsapistikuga varustatud kontrolleriga on hõlpsalt ühendatavad andurid ja täiturid - paigaldamine on mugav ning käepärane.

Kontrolleril Voyager-2003 on 7 binaarset sisendit, 4 väljundit, puutepaneeli sisend, 2-wire-bus kütuseandurite ja/või digitaalsete termomeetrite ühendamiseks, interkom ühendusliides, RS232 jadaliides. Kontroller saab sättida salvestama läbitud teekonda ning kütusenivood (enam kui 30 000 punkti). Kontrollerit või kasutada GPS/GSM alarmseadmena. Kontrolleri juhtimine toimub lühisõnumitega, numbrinäiduga või GSM andmesidel. Seadistamine ning kontrolleri diagnostika toimub kas lokaalselt üle RS232 jadaliidese või GSM andmeside kaudu. GSM andmeside vahendusel saab uuendada ka kontrolleri programmvara.



30.11.2002 GSM kodukontroller KK1 on valminud koostöös EMT-ga.

KK1 on mõeldud korterites, eramutes ja ettevõtetes valvefunktsiooni täitjaks, mobiil-meedial alarmiedastajaks, täiturseadmete juhtimiseks, temperatuurimõõtmiste teostamiseks, elektriarvesti näidu edastamiseks. Seade töötab EMT mobiilvõrgu USSD andmevahetusel ning vajab toimimiseks liitumist EMT Kodukit teenusega.

Kontrolleril KK1 on 8 binaarsisendit andurite signaalide tuvastamiseks, loendussisend elektriarvesti kuluimpulsside loendamiseks, 1-wire-bus valvefunktsiooni juhtimiseks kasutatava puutepaneeli ühendamiseks, 2-wire-bus kuni 8 digitaalse termomeetri ühendamiseks ning audioliides interkom-seadme ühendamiseks. Modulaarne disain võimaldab lisada releemooduleid, mille 8 väljundit on ettenähtud erinevate täiturite juhtimiseks.

Hinnaefektiivne ekspluatatsioon, EMT teenusloogika poolt tagatud turvalisus, kiirus, mitmekülgsus ja mugavus võimaldavad seadme laiaskaalalist rakendamist erinevates valdkondades.

Lühinumbrite valimisega saab kasutaja avada koduväravat, lülitada sisse elektrikerist või toimetada muid juhtfunktsioone. Kontrolleri poolt väljastatud olekuteave (mõõdetud temperatuurid, sisendite-väljundite seisud, valvestaatus) kajastub on-lines veebiliidesel http://kit.emt.ee. Keskse veebiliidese kaudu toimub ka kontrolleri seadistamine. Veebiliidesel sisalduvat infot (alarmid jne) saab kasutaja tellida SMSi või kõneteatena oma mobiiltelefonile.